Osobní váha Tanita, tělesný analyzátor Tanita
 

Píšeme pro Vás

 

Kontakt

kontakt
  - +420 603 172 191
  - info@osobni-vahy.cz
 

Reklama

 

Ženy a tělesný tuk

Zpráva pro ženy

Žena má více tělesného tuku než muž - o pět procent více. Od přírody je ženské tělo vyvinuté, aby ochránilo ji a potenciální plod. V důsledku toho mají ženy více enzymů pro ukládání tuku a méně enzymů pro spalování tuků. Navíc estrogeny, které ženy mají, aktivují enzymy a způsobují jejich množení.

Ženy jsou vystaveny větším změnám v hydrataci než muži kvůli jejich menstruačnímu cyklu, a to může ovlivnit měření tělesného tuku, zejména pomocí metody BIA. Zadržování tekutin může také způsobit kolísání hmotnosti během periody způsobující tím pádem i mírné kolísání procenta tělesného tuku.
Žena užívající produkty BIA by si měly být vědomy fyzických změn během měsíčního cyklu. Chcete-li vytvořit výchozí bod pro sledování tělesného tuku, je dobré naplánovat si své měření na každý den po dobu jednoho měsíce. Potom můžete během měření v pravidelných intervalech předvídat výkyvy.

Hormonální změny v důsledku těhotenství či menopauzy mohou také způsobit zadržování vody a změny v měření. Změny v hydrataci mohou také být kvůli potravinám, kofeinu nebo alkoholu, fyzické námaze, stresu, nemoci nebo užívání léků.

Chcete-li úspěšně monitorovat pokrok, ženy by měly pamatovat na porovnání hmotnosti a procenta tělesného tuku při měření za stejných podmínek za určitou dobu. Dávejte pozor na výkyvy způsobené menstruací. A zůstaňte v ženském, nikoliv mužském, rozsahu tělesného tuku!

Doporučené rozsahy podílu tělesného tuku u mužů: 

 Věk  Od (%) Do (%) 

 18-39 let 8 20 

 40-59 let 11 22 

 60 a více let 13 25 

Doporučené rozsahy podílu tělesného tuku u žen: 

 Věk  Od (%) Střed(%) Do (%)

 20-24 let 22,1 25 29,6

 25-29 let 22 25,4 29,8

 30-34 let 22,7 26,4 30,5

 35-39 let 24 27,7 31,5

 40-44 let 25,6 29,3 32,8

 45-49 let 27,3 30,9 34,1

 50-59 let 29,7 33,1 36,2

 60 a více let 30,7 34 37,3

 

Doporučené rozsahy podílu tělesného tuku u atletů: 

Sport Muži Ženy

kulturistika, maratón 5-8% 10-13%

cyklistika, sprint, triatlon, vzpírání 5-12% 12-17%

gymnastika, aerobik 5-16% 10-17%

plavání, tenis, fotbal 6-13% 12-19%

Upozornění: Poraďte se s lékařem o určení vhodného podílu tělesného tuku. 

Osobní digitální váhy Tanita - osobni-vahy.cz